Blog > Komentarze do wpisu

Wszystkie wady iPhone'a

No, może nie wszystkie, ale cała garść. Na pewno poniższa lista wyczerpuje listę rzeczy, które najbardziej wkurzają mnie w tym urządzeniu. Zapewnie możecie dopisać swoje opinie. Dlaczego o tym piszę? Ano dlatego, że po ubiegłorocznych hype nt. iPhone, teraz kurz bitewny (wprowadzania go na rynek) opadł i można o nim napisać na podstawie wiedzy własnej. Tyle, że to już nie jest "trandy". Cóż.

Wszystkie wady iPhone'a (w Orange):

  • cena (i dostępność) akcesoriów - no niestety po pierwsze są bardzo drogie, a po drugie niemal niedostępne. Skoro Orange sprzedał mi telefon, to oczekuję, że tak prostą rzecz jak słuchawki mogę kupić w każdym salonie. Niestety nie mogę, co więcej sprzedawcy mówią wprost, że nie sprowadzają takich rzeczy ;( Czyli kliencie kupiłeś - to teraz się martw. A to niestety poważna wada produktu, który przecież jest również (a może przede wszystkim odtwarzaczem muzyki). Do tego wzmiankowane słuchawki kosztują w sklepie iSpot 170 zł (jełki w ogóle są, „podróbki” kosztują 20 zł – w sklepie obok) a nowsza wersja 480 zł (za możliwość zmiany głośności przyciskami na słuchawkach). No comment. Zwłaszcza, że słuchawki pełnią również rolę zestawu głośnomówiącego.
  • niska jakość akcesoriów – niestety za wymienioną wyżej cenę należałoby się spodziewać lepszej jakość akcesoriów. Niestety zarówno kabel USB jak i słuchawki przecierają się przy wtyczkach po zaledwie dwóch miesiącach. Jedne słuchawki rozpadły mi się zaledwie po trzech miesiącach.
  • gubienie zasięgu – to chyba najpoważniejsza wada jaką odkryłem. iPhone notoryczne gubi zasięg sieci (w tym przypadku Orange), długo wyszukuje operatorów, a zasięg 3G nie działa czasem w centrach dużych miast. Wiocha. Często zdarza się również, że telefon pokazuje zasięg (np. trzy „kreski”) a w rzeczywistości dzwoniący otrzymują komunikat, że jestem poza zasięgiem. Żenuła. Dodatkowo wkurzającym elementem jest pojawiający się za każdym razem komunikat „Utrata sieci” – który automatycznie otwiera funkcje wyszukiwania operatora – nawet wtedy, kiedy na telefonie jest „zasięg”. Myślę, że to pośrednio „problem” Orange – np. w górach będąc kilka kilometrów po polskiej stronie granicy korzystam z zasięgu Vodafone, bo zasięgu Orange nie ma.
  • gubienie głosu – to kolejna istotna wada. Polega na nierozpoznaniu przez iPhone faktu wyjęcia słuchawek z gniazda w telefonie. Jeśli odbierzemy dzwoniący telefon zarówno mikrofon jak i głośnik słuchawki jest wyłączony i nie słyszymy rozmówcy i wzajemnie (telefon dalej uważa, że rozmawiamy przez słuchawki. Rozwiązaniem tego problemu jest ponowne włożenie i wyjęcie słuchawek – wtedy zwykle telefon „załapuje” o co chodzi.
  • mała pojemność pamięci – mój model to teoretycznie 8GB, jeśli jednak uwzględnimy miejsce nam system operacyjny, aplikacje, zdjęcia – to na muzykę zostaje co najwyżej 6GB – słabo, a nawet bardzo słabo. Osobiście nie starcza mi miejsca na muzykę, nie mówiąc już o wideo czy temu podobnych rzeczach. To się nazywa „multimedialny” telefon.
  • problem z wi-fi – niestety jeśli w zasięgu jest sieć wi-fi, to telefon próbuje się na siłę z nią połączyć. Niestety jeśli jest ona zaszyfrowana lub z jakiegoś powodu nie odpowiada  nie można na telefonie wymusić skorzystania z 3G.
    wolne działanie aplikacji – w tym tych najbardziej podstawowych. Rozumiem, że aplikacje zewnętrznych producentów mogą działać mniej wydajnie – choć przecież w teorii po to Apple „zatwierdza” wszystkie aplikacje zamieszczane w AppStore – więc to raczej problem software’owo – hardware’owy. Tak czy inaczej chcąc wprowadzić tekst z klawiatury, trzeba odczekać irytujące kilka sekund, zanim aplikacja się załaduje (choć jest już widoczna).
  • brak kopiuj/wklej – no sorry, ale jeśli producent softu blokuje możliwość wysyłania wizytówek, to powinna być możliwość skopiowania numeru telefonu z notatek i wybrania go w telefonie lub wklejenia w sms’a. Nie da się. Upierdliwe na maksa.
  • wolne działanie iTunes – jeśli używa się iPhone nie sposób nie używać dostarczonej przez producenta aplikacji – iTunes. Niestety szybkość funkcjonowania tego cudu programistycznego przypomina czasy ZX Spectrum. Do tego średnio raz na miesiąc trzeba pobierać „uaktualnienie” o objętości kilkudziesięciu MB (ostatnie miało 80MB). Biorąc pod uwagę do czego służy aplikacja, to update’y Microsoftu do Windowsa to pikuś.
To tyle, mniej znaczące drobiazgi pomijam.

Powiadomienia o wpisach

wtorek, 07 kwietnia 2009, domino00
TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2009/04/07 13:42:04
Od razu mówię, że nie jestem żadnym ekspertem. Iphone'a mam dopiero od miesiąca. Będę go bronił, bo przerzuciłem się z hp6915w i jestem po prostu zachwycony:

"cena (i dostępność) akcesoriów - no niestety po pierwsze są bardzo drogie, a po drugie niemal niedostępne[...]
niska jakość akcesoriów [...]"

Od czego jest ebay? Jesteśmy zbyt mało atrakcyjnym rynkiem aby były dostępne u nas jak w USA lub DE. Wysoka cena akcesoriów to głównie wpływ taniej złotówki przez ostatnie pół roku. Dodatki mają różną jakość. Od chińskiej podróbki skończywszy na high-endowych dodatkach renomowanych marek.

"gubienie zasięgu [...]"

To chyba rzeczywiście problem z Orange. Mam Erą i jest ok.

"gubienie głosu [...]Jeśli odbierzemy dzwoniący telefon zarówno mikrofon jak i głośnik słuchawki jest wyłączony i nie słyszymy rozmówcy i wzajemnie (telefon dalej uważa, że rozmawiamy przez słuchawki.[...]"

Jeżeli słucham muzyki i dzwoni telefon nie wyjmuję słuchawek. Muzyka się sama wycisza i można spokojnie rozmawiać.

"mała pojemność pamięci mój model to teoretycznie 8GB, jeśli jednak uwzględnimy miejsce nam system operacyjny, aplikacje, zdjęcia to na muzykę zostaje co najwyżej 6GB słabo, a nawet bardzo słabo. Osobiście nie starcza mi miejsca na muzykę, nie mówiąc już o wideo czy temu podobnych rzeczach. To się nazywa multimedialny telefon."

To tak jak z kupowaniem dysku do komputera. Kupujemy 120 GB a okazuje się, ze faktycznie jest 109 i to jeszcze przed zainstalowaniem systemu;) Aplikacje zajmują bardzo mało. Sam z muzyką mieszczę się w 2 GB. Dla wymagających: 16 GB wersja;)

"problem z wi-fi niestety jeśli w zasięgu jest sieć wi-fi, to telefon próbuje się na siłę z nią połączyć. Niestety jeśli jest ona zaszyfrowana lub z jakiegoś powodu nie odpowiada nie można na telefonie wymusić skorzystania z 3G."

Hmm. Owszem pyta mnie czy ma się połączyć z siecią wi-fi ale gdy klikam "nie" to po prostu korzystam dalej z 3G. Może to kwestia ustawień? Samo Wi-Fi działa lepiej niż na moim laptopie;)

"wolne działanie aplikacji w tym tych najbardziej podstawowych. Rozumiem, że aplikacje zewnętrznych producentów mogą działać mniej wydajnie choć przecież w teorii po to Apple zatwierdza wszystkie aplikacje zamieszczane w AppStore więc to raczej problem softwareowo hardwareowy. Tak czy inaczej chcąc wprowadzić tekst z klawiatury, trzeba odczekać irytujące kilka sekund, zanim aplikacja się załaduje (choć jest już widoczna)."

Moim zdaniem te aplikacje działają jak burza. Chociaż owszem miałem problem zawieszania się iphonea, gdy korzystałem z ipoda i jednocześnie robiłem zdjęcia zawnętrzną aplikacją, która wykorzystywała do działania aparat. Ale jak zaznaczyłem na początku przeniosłem się w Windows Mobile 5.0;)

"brak kopiuj/wklej [...]"

Trąbili ostatnio o tym, że ma być w nowym update do oprogramowania 3.0. Chyba wyjdzie latem.

"wolne działanie iTunes jeśli używa się iPhone nie sposób nie używać dostarczonej przez producenta aplikacji iTunes. Niestety szybkość funkcjonowania tego cudu programistycznego przypomina czasy ZX Spectrum. Do tego średnio raz na miesiąc trzeba pobierać uaktualnienie o objętości kilkudziesięciu MB (ostatnie miało 80MB). Biorąc pod uwagę do czego służy aplikacja, to updatey Microsoftu do Windowsa to pikuś."

Tutaj w pełni się zgadzam. Mnie najbardziej irytuje, że iTunes chce backupować moje dane za każdym razem gdy podłączam telefon. Im dłużej go mam tym dłużej to robi. Teraz po prostu klikam anuluj i pomijam archiwizację. Gdyby tylko była jakaś alternatywa..

Podsumowując. Główną zaletą dla mnie są zewnętrzne aplikacje. Dla tych którzy nie czują wielkiej potrzeby z nich korzystać może rzeczywiście powinni rozważyć inne urządzenia.
-
2009/04/07 13:43:25
He he he większość uwag podzielam ale... Jeśli chodzi o wi-fi to zawsze w ustawieniach można je wyłączyć i z bani. Wiem, że to o kant dupy rozwiązanie i na pewno nie intuicyjne ale jest. Zasięg to nie tylko wina operatora (też mam w Orange) i niestety inne telefony nie mają problemów w miejscach gdzie iPhone pokazuje Brak usług.
Dopisałbym jeszcze blokowanie przez Apple aplikacji odblokowujących standardowe dla normalnych telefonów funkcje (mms, kamera itd.) Kolejna sprawa to GPS korzystający z GoogleMaps... Niby fajnie ale przy problemach z zasięgiem nienajszczęśliwsze rozwiązanie. Sporo aplikacji korzysta z netu nie pytając mnie o to, a to oznacza, że jak ktoś ma ograniczony transfer to się może prędziutko zdziwić. ;o)
Słaba bateria, szczególnie gdy intensywnie korzystasz z netu, GPS... Muza o dziwo nie czerpie tak baterii. Co by jednak nie powiedzieć to po małym tuningu softu (co oznacza koszt paru stów dodatkowo) nie zamieniłbym go na żadnego G1 czy inne Nokie (od których myślałem, że się nie odzwyczaję).
-
2009/04/07 13:44:33
Wszystkie te wady (plus jeszcze trochę) były wypisywane jeszcze przed wejściem iPhone na polski rynek. Problem w tym, że głosy krytyczne były zagłuszane komentarzami "zazdrościcie, nie stać was, nie znacie się, dizajn Apple jest najlepszy, można sobie dodać wszystkie te rzeczy przez sklepik".

Tak zresztą jest do dziś. I tylko ludzie świadomi wyboru nie pędzili, nie pędzą i chyba szybko po iPhone pędzić nie będą.
-
2009/04/07 14:06:08
Uwielbiam Apple. Podziwiam ich geniusz marketingowy i sztukę wzornictwa przemysłowego. iPhone jest stylowy, ma nowatorski interfejs użytkownika i jest intuicyjny w obsłudze. Nie przeszkadza mi to jednak dokonywać rozsądnych wyborów - używam Nokii E71 i jestem bardzo, bardzo, bardzo zadowolony. Znakomita funkcjonalność, zasięg i żywotność baterii. A do tego stylowy wygląd - prawie taki, jak w przypadku wyrobów Apple.
-
2009/04/07 14:27:03
Czy to wszystko nie zostało już 100 razy wcześniej napisane? Ile można punktować ten nudny jak flaki z olejem temat?
-
Gość: Roberto, atx35.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/04/07 14:44:35
Bo iTunes na Windowsa to port programu z OS X'a jest, więc nic dziwnego, że średnio działa. Prawdziwy iTunes to ten pod OS X'em. Windowsowa wersja jest zrobiona głównie tak, żeby działała.
-
2009/04/07 15:28:29
Bateria - do kitu.

Cena - lepiej nie mówić (ciesz się, że nie masz iPhone'a w Erze).

Brak możliwości wysłania MMSa (chyba, że jakiś ciemny jestem i jeszcze nie odkryłem) - nie każdy ma wiecznie dostęp do swojego maila i ta usługa się przydaje.

Ale ale:)

Oczywiście jest 'ale'. iPhone'a używam raczej jako urządzenia wielofunkcyjnego niż telefonu. Owszem wkurza mnie kiedy gubię zasięg w centrum miasta, ale wtedy oddzwaniam z normalnej komóry i jest ok:)
-
2009/04/08 08:11:00
Maciej Makuszewski pisze: "Oczywiście jest 'ale'. iPhone'a używam raczej jako urządzenia wielofunkcyjnego niż telefonu."

Jaką to wielofunkcyjność masz na myśli? Moja Nokia E71 jest lepszym telefonem, ma dobry odtwarzacz muzyki i klienta podcastowego, dużo lepszy aparat fotograficzny z nagrywaniem wideo, przeglądarkę internetową, i tak dalej, itak dalej... Ma nawet copy&paste i wyszukiwarkę pozwalającą odnaleźć dany tekst w plikach zapisanych przez różne aplikacje.
-
Gość: Leszek, 87-205-82-134.adsl.inetia.pl
2009/04/08 08:54:36
Widzę że na telefonach to znasz się tak samo jak na e-marketingu, czyli wcale... Przecież możesz wyłączyć szukanie sieci wifi i korzystać z 3G, ale do tego trzeba umieć czytać, zwłaszcza instrukcje...
-
Gość: MV, 89.174.58.2*
2009/04/08 09:21:28
"Często zdarza się również, że telefon pokazuje zasięg (np. trzy kreski) a w rzeczywistości dzwoniący otrzymują komunikat, że jestem poza zasięgiem. Żenuła."

To NIE jest tylko problem ifona. Mam stareńką nokię (1100), która jak pokazuje że ma zasięg, to ma zasięg. Moi rodzice mają dwie nokie nówki i nowiutkiego SonyEricsona. I te telefony pokazują często, że mają zasięg, ale ani dodzwonić się do nich nie można, ani zadzwonić z nich się nie da - mimo braku komunikatu o niemożności połączenia z siecią. Pomaga tylko reset telefonu. Innym znajomym z nowoczesnymi telefonami też się to zdarza.
-
Gość: Atomek, static-87-105-40-27.ssp.dialog.net.pl
2009/04/08 09:53:59
Tak, wszystko co napisał potwierdzam, zasięg może wydawać się OK, jak ktoś mieszka w mieście, ale biada mu jak z nego wyjedzie....tam gdzie iphone nie daje rady wyciągam starą nokie 9500 (tez znana z dupawej anteny), mam 3 kreski i gadam dalej. To jest dla mnie największa wada.

Wady?
-brak jakiegokolwiek slotu na karty
-biedny bluetooth, którego da się używać tylko do zestawu słuchawkowego
-biedny software Apple. wszystko trzeba dokupić. Idiotyczne ograniczenia np. programem do SMSów nie można usunąć pojedynczego SMSa, etc. etc. można by pisać godzinami.
-itunes na windows to szajs


Zalety:
- doskonale działająca przeglądarka WWW (jak na mobile oczywiście).
- wytrzymałość mechaniczna - szybka się nie rysuje, upadek nie niszczy, nawet małe zalanie przeżywa.

-
Gość: miro, egw88.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/04/08 09:54:21
orange jest do dupy, mam sony ericsona xpertie (na starszych fonach tez mi sie zdarzało) i np mozesz byc w zasiegu sieci a i tak nie zadzwonisz :D
jak dla mnie orange jest skreślony teraz zamieniam telefony firmowe na innego operatora.

:) a co do ajfona :) fajna zabawka jak by mial wymienialna baterię to bym kupił a tak jest dla mnie nie przydatny, duzo latam i jezdze i telefon musi dzialac zawsze.
-
Gość: Adam, 212.75.127.10*
2009/04/08 09:56:24
Narzekanie rozumiem. wady też by mnie irytowały. Jednej rzeczy nie rozumiem. Jestes człowiekiem inteligentym i swiatowym. skoro iPhone ma tyle wad i odkryłeś je pewnie pod 2-3 miesiącach, to po cholere go jeszcze używasz.
-
2009/04/08 09:57:54
Cóż iPhone, poza designem i marketingowym opakowaniem okazuje się sprzętem całkiem przeciętnym. Dziwi mnie natomiast, że wszystkie wady odkryłeś dopiero po zakupie. Ja, podobnie jak któryś z moich przedmówców, zdecydowałem się na e71 (mimo, że serce wyrywało się w stronę jabłka) i jestem bardzo, bardzo, bardzo zadowolony.
-
Gość: pitterr, 149.156.167.20*
2009/04/08 09:59:15
Pieprzenie! Miałem dziesiątki telefonów! Nokia, Sony-Eryk itp. iPhone pobił ich na głowę.
Nie mam opisanych przez Ciebie problemów - ani ze słuchawkami, ani z USB. No ale może to zależy od tego jak używa się i szanuje kable :-)
Zasięg? Gubienie dźwięku - może trafiłeś na kiepski model. U mnie to nie występuje...
A WiFi - działa rewelacyjnie! Wiadomo, że jak znajdzie sieć to chce się z nią połączyć - a jak nie masz dostępu to dajesz ANULUJ - i po kłopocie! Twoje żale są więc nieuzasadnione! A jeśli Ci się dalej nie podoba - korzystaj ze stacjonarnego! :-)))) Nie zgubi Ci zasięgu (oby).
-
2009/04/08 10:23:10
@Roberto
Bo iTunes na Windowsa to port programu z OS X'a jest

A kogo to obchodzi? Dostarczają klientowi aplikację, klient ocenia jej działanie. Czy działa wolno bo programista miał sraczkę czy bo coś innego to problem wewnętrzny Apple.
-
Gość: klisza, inac.erlm.siemens.de
2009/04/08 10:34:35
@Dave,

"Tutaj w pełni się zgadzam. Mnie najbardziej irytuje, że iTunes chce backupować moje dane za każdym razem gdy podłączam telefon. Im dłużej go mam tym dłużej to robi. Teraz po prostu klikam anuluj i pomijam archiwizację. Gdyby tylko była jakaś alternatywa.."

Jest, ale tylko do wgrywania muzy (i zgrywania, z czym iTunes ma zdaje się problem). Foobar2000 (player) + wtyczka foo_tunes (czy jakoś tak) - jak miałem kiedyś iPoda, to tylko z tego korzystałem. iTunes to porażka, wolne i jeszcze raz wolne. Polecam spróbować.
-
Gość: krystianssen, ghf58.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/08 10:47:09
Z zasięgiem to racja. Rozwiązaniem jest wyłączenie 3G.
-
Gość: pkubacki, pci02g.labs.wmid.amu.edu.pl
2009/04/08 11:06:00
Wypowiadam się jako użytkownik iPhone'a z Ery. Mam go od około pół roku i nie miałem nigdy aż takich problemów. Fakt z pierwszą wersją oprogramowania były problemy, ale minimalne. Natomiast kolejne większą część usuwają. iPhone nie jest wolny od wad, o gustach się nie dyskutuje ale ktoś chyba miał wadliwą wersję. Co do jakości akcesoriów to do tej pory mi wszystkie działają bez problemów, a nie oszczędzam ich. Itunes też działa w normalnym tempie, podobnie telefon oferuje więcej miejsca na muzykę niż wspomniane 6GB (chyba że masz 2 GB aplikacji ściągniętych z Appstore)
-
2009/04/08 11:13:57
Nie zgadzam się z większością uwag. Proszę porównać iPhona z innymi telefonami w podobnej cenie pod kątem wymienionych tutaj wad. Otóż:
1. Cena i dostępność akcesoriów - czy w każdym salonie Orange można kupić słuchawki do wszystkich modeli Nokii tam sprzedawanych? Czy są dostępne inne akcesoria do telefonów Nokia? Kilka może i jest, ale generalnie asortyment akcesoriów ogranicza się do pokrowców i ładowarek. O innych markach nie wspomnę, bo nie ma o czym.
2. Niska jakość akcesoriów - cóż, widocznie taka wadliwa seria się Panu trafiła, jakość sprzętu do iPhone'a jest taka sama lub zbliżona jak każdego konkurencyjnego telefonu innych marek produkowanych w Chinach.
3. Gubienie zasięgu - to już wina siedzi i myślę, że Pan o tym wie. Sam mam Nokię e51 w plusie, często się przemieszczam po Polsce i gubienie zasięgu to sytuacja niestety normalna. To samo przerywanie połączeń, bądź niesłyszenie rozmówcy.
4. Gubienie głosu - jw.
5. Mała pojemność pamięci - proszę porównać telefony w podobnej cenie i wyjdzie na to, że może dwa modele dostanie Pan taniej niż iPhone z taką ilością pamięci. 6 GB na muzykę? Czy to jest mało? Pojęcie względne. Licząc jedną mp3 po 6 MB daje nam to 1000 utworów. Dla mnie to jest w pełni wystarczające. Zdjęcie zajmują stosunkowo małą ilość pamięci więc jak by nawet zostało miejsca na 700 utworów to chyba da się przeżyć :)
6. Brak opcji kopiuj wklej - może być uciążliwe ale Apple zapowiedziało, że od czerwca lub lipca w nowym oprogramowaniu ta opcja będzie na 100%.
7. wolne działanie iTunes - porównam do Nokia PC Suite - taka sama półka jeśli chodzi o szybkość działania.
pozdrawiam
-
2009/04/08 11:14:40
Nie używam iPhone'a a drania miałem w "rence" tylko raz, więc o wadach wynikających z użytkowania nic nie mogę napisać. Ale za to mogę posmęcić na temat moich oczekiwań wobec iPhone'a, a mianowicie skoro jest to maszynka multimedialna dlaczego ma tak słaby aparat i dysk? Przecież to aż prosi się aby tym urządzeniem nagrywać imprezy rodzinne i inne cuda i dwoma szczypnięciami w iMovie składać wypasiasty filmik! Albo robić sobie prezentację ze zdjęć. Dodam jeszcze, że pomimo iż iPhone przenosi rozrywkę grową na zupełnie inny wymiar doznań to brak jednak tych przycisków do sterowania - no ale w tym przypadku to jestem konserwa, na takim małym urządzonku w większości gier IMO lepiej sprawdzają się wyczuwalne przyciski zamiast machania i dotykania ekranu.
-
Gość: ~, 80.48.2.*
2009/04/08 11:26:19
zostać nacciągniętym przez apple na chłam za grubą kasę - bezcenne
-
Gość: Pewex, chello087206083219.chello.pl
2009/04/08 11:30:02
nie jestem fanem iPhone ale połowa tych rzeczy to skargi i zażalenia do Orange.
Akcesoria dostaniemy w iSpotach, cena...hmm...cóż nikt nie kazał kupować iPhona, stać Cię na iPhona musi być i stać na akcesoria. Co do ich jakości się zgodzę, ale do zakupu iPhona nikt nie zmusza. Chciało się mieć modny gadżet trzeba przecierpieć akcesoria.

Co do gubienia głosu, to tak jak zwykle nie zapinas się pasów podczas jazdy samochodem ani nie reguluje oparcia fotela. Zacząłeś rozmowę na słuchawkach to ją na słuchawkach dokończ.

Brak kopiuj wklej, pełna zgodza. To to mam i w Motoroli V3i.

iTunes? Zarówno pod 10.4.11 Tiger i 10.5.5 Leopard ten program działa wyśmienicie, i doskonale sprawdza się w swojej roli, szybki, świetnie zintegrowany z systemem etc. Z tego co wiem iTunes na MacOsX'a i na Windowsa to dwa różne programy ;)

-
2009/04/08 11:30:14
a, zapomniałem dodać że to firmowy telefon ;) co oczywiście nie zmienia fakty, że chyba nawet poziom obsługi powinien być lepszy.

Słusznie zauważono w komentarzach, że bateria jest do d**py - przy włączonej aplikacji - bateria pada po 1,5 - 2h, podobnie przy rozmowach.

To samo aparat fotograficzny - jakość masakryczne niska, zdolności, etc.

Oczywiście, iPhone ma również zalety, ale jak również słusznie zauważono w komentarzach powyżej - po to wypisałem wady, aby ktoś kto chce kupić wziął je pod uwagę.

Kwestia Orange: te same problemy są przy korzystaniu z Orange Everywhere.
-
2009/04/08 11:35:55
ja tam dorobiłem się HTC Touch HD i powiem tyle.... bije iPhona może nie na głowę ... ale na pewno jest bardziej dopracowany i funkcjonalny... solidny i bez marketingowego hype'a..... cena podobna.... niby podobny a różny
-
2009/04/08 11:41:20
Mam wersję 2G od półtorej roku. Potwierdzam wszystkie wady wymienione powyżej. Trzeba mieć nadzieję, że Apple pójdzie po rozum do głowy i większość z nich usunie w nowym modelu (prawdopodbnie pojawi się w czerwcu) i oprogramowaniu. Polecam obejrzenie prezentacji z wprowadzenia do oprogramowania 3.0. Jest dostępna na stronach Apple.

Inna sprawa, że przez iPhone uzależniłem się od używania Internetu w komórce. Żaden inny model mnie do tego nie zachęcił, a nawet wprost odwrotnie. Przeglądarka w produkcie Apple jest genialna.

Co do iTunes, to jednym przeszkadza innym nie. Ja jestem fanem tego programu, ze względu na sposób w jaki zarządza on muzyką. Jeśli ma się poopisywane tagi to czuję, że słucham muzyki a nie plików mp3. Zawsze irytowało mnie poszukiwanie konkretnej piosenki w folderach na dysku. Tu działa genialna wyszukiwarka + "mądre foldery". To jest siła tego programu. Niestety większość wyrosła z Winampem pod pachą, dlatego nie mogą zaakceptować innego podejścia do tematu.
-
Gość: , mail.wind-mobile.com
2009/04/08 11:42:05
iPhone to gówno, a Apple jest strasznym monopolistą i jak żyję nic nie kupię co ma ich znaczek
-
Gość: karol, axu218.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/08 12:04:30
6gb na muzyke to malo? niezly pirat z pana...
-
Gość: path, fan170.internetdsl.tpnet.pl
2009/04/08 12:06:05
kolejny apple hater, moze cos nowego, oryginalnego, co nie bylo opisane juz nieskonczenie wiele razy... iPhone nie jest dla wszystkich, najwyrazniej dla Ciebie tez nie. Tylko dlaczego iPhone zdobył 1% rynku tylko dwoma modelami? A no tak, przeciez nikt go nie kupuje i jest do dupy..
-
Gość: Trzezwy, chello089075141166.chello.pl
2009/04/08 12:12:38
Kupiłeś coś, co ma małą pamięć, jest niefunkcjonalne i ma fatalne akcesoria?
Ktoś ci kazał, czy tylko jak idiota kupiłeś, bo koledzy już mieli?

Kup sobie coś, co ci odpowiada.
A tak, wychodzisz na głupka obarczając telefon wadami operatora i obcych producentów.
-
Gość: hubert, 195.42.249.13*
2009/04/08 12:20:11
Ostatnio coś załatwiałem w salonie Orange i ludzie masowo wychodzili z nowymi iPhone'ami. Zagadałem do pani, która mnie obsługiwała że idą im te telefony jak świeże bułeczki. Przytaknęła ale również powiedziała że sporo wraca do serwisu ...
-
Gość: fruchtzwerg, i59f76fff.versanet.de
2009/04/08 13:17:17
mam podobne doswiadczenia z Niemiec. Kupujac to, wiedzialem, ze to badziewie ale i tak kupilem do celow badan naukowych ;)

po usunieciu simlocka i jailbraku jako tako mozna z tego korzystac.

wszystkie wady zaobserwowalem tez w sieci t-mobiule, tak samo jak autor w orange.

akcesoria w ebay mozna latwo dostac, ceny za podroby ok..


jedyna zaleta to fantastyczny komfort wykonywania podstawowych czynnosci, czyli telefonowania, szukania adresow, terminow, czytania maili itd.

poza tym kompletne ubezwlasnowolnienie uzytkownika, - dla mnie absolutnie nie do zaakceprtowania.

ostatecznie po 3 misiacem sprzedalem zcrackowanego i dolozylem jeszcze gosciowi dvd pelne lewego softu i przeszedlem na HTC Touch HD
-
Gość: sdf, 82.56.220-216.q9.net
2009/04/08 14:08:49
Mam iPhone w Kanadzie od dosc dawna.Dziala super wyglada super.Moze oni po prostu tak jak wszystko robia dla EU o obnizonych standartach? Wysylaja do was gowniane samochody na ktore placicie 3X wiecej, to samo z proszkami do prania i paierami do wycierania doopy.polacy przesiedli sie z roweru ukraina do TICO i im odjebalo.ciagle pretensje do calego swiata a sami potrafia wyprodukowac tylko bezrobotnych.
-
2009/04/08 14:18:27
"mała pojemność pamięci mój model to teoretycznie 8GB, jeśli jednak uwzględnimy miejsce nam system operacyjny, aplikacje, zdjęcia to na muzykę zostaje co najwyżej 6GB słabo, a nawet bardzo słabo. Osobiście nie starcza mi miejsca na muzykę, nie mówiąc już o wideo czy temu podobnych rzeczach. To się nazywa multimedialny telefon."
Dobra komedia. :D A jak zrobisz dużo zdjęć to jeszcze mniej muzyki zmieścisz!!! To niesamowite, nie? Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem, że jak zajmie się miejsce to zostaje go mniej...
-
Gość: , aajo129.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/04/08 14:25:48
Z punktami 2,3,4,6 się nie zgadzam. Mam co prawda w erze ale mój kumpel ma iPhone w Orange i nic mi nie mówi o takich wadach. Więc iPhone nie ma według mnie tyle wad.
Jeszcze jedno: Zgadzam się z kopiowaniem. Chyba każdemu jego brakuje (:
-
Gość: bubbba, cpc2-rdng14-0-0-cust201.winn.cable.ntl.com
2009/04/08 14:59:59
Widziały gały co brały nawet pizd... nie każdego hu... zaprosi między nogi heee hheeee
-
Gość: Kyczy, 193.109.225.25*
2009/04/08 15:49:26
Większość opisanych tu wad nie ma żadnego związku z Orange. W zasadzie za taką można uznać brak akcesoriów. Zasięg... co ma do tego iPhone? To, że Orange ma słaby zasięg przy granicach kraju to nie wina iPhona :) A reszta? Jakość wykonania, soft... przecież nie Orange soft tworzy do iPhone'a. Aktualizacji też nie wydaje. Ten tekst powinien się nazywać - Wszystkie wady Apple (iPhone). Lepiej poczytać o polityce Apple i się zastanowić, a nie wprowadzać ludzi w błąd, pisząc jaki to Orange jest zły.
-
2009/04/08 15:55:51
mforum.pl/iphone-t46201.html
kilka dodatkowych wad
-
Gość: Mariusz Fraczek, proxy2.netia.pl
2009/04/08 16:07:26
Apple:
umiejetnosci marketingowe - bardzo duze;
MacBook - kupuj
iPhone - nie kupuj, chyba ze za 3-4 wydania nowych releas'ow
komputery - maja doswiadczenie w produkcji
telefony - nie maja doswiadczenia w produkcji

... to po dobnie jak z Oracle, bo:
umiejetnosci marketingowe - bardzo duze;
bazy danych - kupuj
serwery aplikacji - nie kupuj, chyba ze za 3-4 wydania nowych releas'ow
bazy danych - maja doswiadczenie w produkcji
serwery aplikacji - nie maja doswiadczenia w produkcji

BTW: _jakosc_i_liczba_urzadzen_operatora_ma_wplyw_na_jakosc_swiadczonych_przez_niego_uslug = a to rowna sie kasa .... tak sie jednak sklada ze polskie telekomy 'przestrzelily sie' w kilku inwestycjach, dzieki czemu ROI z nich jest delikatnie mowiac "zero, w porywach do dwoch zer" i stad takie a nie inne wasze doswiadczenia, prosze Panstwa
;-) (a bledy softu w *phone'ach to oczywiscie inna - dluga - bajka) - zycze cierpliwosci :-)

Zyjcie wiecznie !

--
MF
-
Gość: lukii3, bwg96.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/04/08 16:37:02
moje wrazenia odnosnie uzywania iphona w SRorange sa takie same! Jestem na etapie kupowania jakiegos samsunga za 5-6 stowek a jabluszko gdzies pchne. Za 10 miesiecy konczy mi sie umowa i z ulga pojde do playa albo gdziekolwiek indziej..
-
Gość: dsjfdh, ip-84-201-219-80.it-net.pl
2009/04/08 17:09:54
nokia E71 to cegła z małym ekranem i klawiaturą qwerty, nie ma co porównywać designu do iphone'a
-
Gość: girllover, 81-dzi-4.acn.waw.pl
2009/04/08 17:58:53
Panie Dominiku! Musi mi Pan wybaczyć ale za nic się nie zgodzę! Wszystkie wady jakie Pan wymienił są wadami samego telefonu a nie Orange na Boga! Traci zasięg? W tym telefonie to jest normalne, czasem w centrum Warszawy ten telefon nie ma zasięgu... Dziwię się tylko że Pan ma ten telefon - od początku każdy człowiek mający jakiekolwiek pojęcie o urządzeniach mobilnych wiedział że ten telefon jest do niczego... Więc co? Zmusili Pana do tego telefonu? Co do zasięgu i jego tracenia w górach - każdy operator ma problemy, a to że łapie Pan Vodafone to jest zasługa tylko tego że mają lepszy nadajnik. Ten telefon jest jak Alfa Romeo - ładne, ale bezużyteczne.
-
2009/04/08 18:07:57
Trochę mało wad wymieniłeś ;)

Co do kopiuj/wklej, w sofcie 3.0 już będzie.

Mnie wkurza, poza tym co wymieniłeś:
- brak możliwości zarządzania historią w safari
- keszowanie w safari (nie ma go w ogóle)
- możliwość zapisywania wszelkich plików z netu na dysk (są "obejścia" ale nie do wszystkich plików)
- brak dostępu do "odebrane" na skrzynce pocztowej z niewiadomych przyczyn (mogliby napisać chociaż jakiś komunikat).


Nie chce mi się dalej wymieniać :)
-
Gość: DZIENNIKARZ, c-deafe155.45-5-64736c14.cust.bredbandsbolaget.se
2009/04/08 18:14:15
DROGI SPECJALISTO-ZAPOMNIALES PODAC NAJWAZNIEJSZEJ WADY-NIE IPHONA ALE DO DUPY OPERATOROW-W POLSCE JEST SREDNIOWIECZE JEZELI CHODZI O SYGNAL TELEFONII KOMORKOWEJ-PO ZA TYM WSZYSTKIE TELEFONY NAWET ZA MILION DOLAROW MAJA SWOJE WADY-NIE DA SIE WPAKOWAC WSZYSTKICH NIEPOTRZEBNYCH FAJERWERKOW DO JEDNEJ PACZKI-A TAK SIE ZASTANOW? 70% BAJEROW W TELEFONACH ZUPELNIE NIE JEST UZYWANA!!
-
Gość: użytkownik, nat-tar.aster.pl
2009/04/08 19:14:47
Nie rozumiem Twojego podejścia do akcesoriów. Czy jak kupujesz telewizor to zgłaszasz się do TVP po akcesoria do niego? Operator świadczy usługi, telefon jedynie jest dodatkiem. Gdybyś musiał za niego zapłacić 2000zł na pewno byś go nie kupił.
-
Gość: prókas, net.rezist.com
2009/04/08 19:15:21
No i znowu jakiś ćwierćinteligent udaje że dotykał iphone'a
-
Gość: swobodny_dyzio, 5ad07b01.bb.sky.com
2009/04/08 19:35:19
witam,

mielenie tego samego miliardowy raz. po co?

pzdr.
-
Gość: , 5ad6b9b5.bb.sky.com
2009/04/08 21:10:23
To teraz troche z angielskiej beczki :]

telefon mam od lipca 2008 i co tu duzo mowic obsluga wymiata kazdy model z dotykowym panelem.
Windows mobilny 5.o ? buhaha .. rysik ..pasek jak w XP i viscie na dole ekranu?
Tu masz wszystko dostepne pod palcem .. intuicyjnie .. i do tego z wodotryskami graficznymi.
Zaznacze ze juz pierwszego miesiaca go ze tak powiem 'zdzailbrakowalem, czyli odblokowalem mozliwosc korzystania z innych dostawcow oprogramowania niz apple(za darmo).
Co to dalo ..a to ze wiekszosc tych waszych wad nie wystepuje u mnie.
MMS prosze bardzo. copy paste .. ur welcome.

wlaczanie wylaczanie edge 3g autokorekcji wysylanie wizytowek, profile tematy graficzne. zdjecie simlocka? ..pare klikniec klawiszami :]
uruchamianie programow w backgroundzie .. moje gg dziala tak dlugo jak potrzebuje ..nawet gdy wygasze ekran.
video recording .. dyktafon .. i wszystko bez oplat dodatkowych.

Zasieg .. mhm .. przy pierwszej wersji softu byly jakies tam problemiki .. ale zlikwidowano w sierpniu wrzesniu.
iTunes .. prosze was ..jaki jest najlepszy moze odtwarzacz mp3 na swiecie i z czego korzysta? oczywiscie ze iPod. I caly swiat w setkach milionow uzywa. owszem rozni sie uzywanie tego od zwyklego wrzucenia plikow na dysk .. ale po paru miesiacach uzywania nie wyobrazasz sobie jak mozna korzystac z mp3 bez takiej organizacji bazy danej muzycznej jaka daje iTunes. To poprostu wyzsza szkola jazdy z muza.

akcesoria? kupujesz mercedesa to bajery kosztuja. ale i na to jest metoda ebay.


Obsluga maila .. przegladarka .. to poproistu wyczes. palce same smigaja.
pelna integracja z zasobami kompa ..kalendarze kontakty itd

No to dalej. Gry i soft. Nie widzialem nigdzie takiego wyboru i jakosci szybkosci. Nie ma takiego innego fona co w tym temacie zagnie.
Najlepsze mobilne gry .. psp siada.
miesiac temu na najwiekszych targach gier mobilnych wygraly tylko mobilne gry na iphona reszta pod dywan :]

bateria? no nie dziwi mnie zzeranie przy takim ekranie i procku .. ale mi starcza raz na dwa dni zaladowac.. czasem przy ostrym graniu ... co wieczor.

sensory ruchu sa tak szczegulowe ze sa programy udajace poziomnice hehe.
poprostu mobilne wii :]

gps? mapy sam se wgralem z googla i innych serwisow. ktore potrzebowalem i nie potrzebny zasieg 3g .. ktory tu jest prawie wszedzie w miastach.
mobilny you tube .. ebay .. facebook .. messenger jak zylety.

zasieg i wifi .. lata w UK bez mydla. Bezlimitowy net.

No i oczywicie zapomnialem dodac ze bez problemu moj laptop pobiera neta z iphona 'tetering' ... czyli mobilny net pod reka od razu.

Prosze nie wmawiac mi ze wieszkosc z tych rzeczy nie jest dosteppnych od razu po zakupie. jak kupicie fona z win 5.0 to bez zabawy w grzebanie i instalacje sciaganie itd nic tam nie bedziecie mieli a jesli juz ..to zanim dogrzebiesz sie tam do tego to ja juz . Pamietajmy to sa komputery i jak w kazdym kompie trzeba troche pogrzebac by dostosowac dla swoich potrzeb.

zawsze wybieralem telefony ktore dadza mi najwiecej opcji .. i to jest tym razem ten telefon bez dwoch zdan. nowa zabawka Google phon nie ma szans na powazna rozgrywke z iphonem. THC .. ostatnie modele sa cool .. ale jednak brak im jeszcze troche do tej zabawki (wiedza tylko z netu o tych nowych THC reszta sie bawilem)

Aha ..z 3 miech wychodzi kolejna wersja iphona :]
-
Gość: , 5ad6b9b5.bb.sky.com
2009/04/08 21:22:31
dodaje dalej .. cashe w przegladarce tez jest ..zainstaluj cydie i sciagaj kazde bajery do safari jakie zapragniesz .. otwieranie linkow w nowych zakladkach ..sciaganie dowolnych plikow .. haha ..nawet torrenty mi chodza na tym ale wole sciagac pctem.

zarzadzanie histaria? .. nie wiem o czym mowisz ..u mnie jest

bluetooth ..sciagnij dodatek w cydi i bedzie smigac z plikami.

pomijam komunikaty o korkach w gpsie. O tym ze kazdy serwis liczacy sie www ma wersje specjana dla iphona.
-
Gość: , gw13.tvgawex.pl
2009/04/08 21:26:13
* tracenie zasięgu - to operator ustala ile "kresek" widnieje na Twoim wyświetlaczu - jesli masz taką możliwość użyj NetMonitora i sprawdź jaka jest faktyczna moc sygnału

* zrywanie połączeń 3G: bzarex.ovh.org/?p=61

no i uważajcie: "Apple chce ścigania i karania (do 2500 dolarów grzywny i pięciu lat więzienia) osób, które, grzebiąc w strukturze plików własnego iPhone.a, instalują na nim oprogramowanie spoza zestawu oficjalnie zaaprobowanego przez producenta" - wolnemedia.net/?p=13072

A wiesz jak się wysyła wizytówkę nieemailem między iphonami?
przez BT się nie da wysłać, IR nie ma. Można wysłać w postaci sygnału w głośniczku i odebrać przez przyłożenie drugiego iphona

:)
-
Gość: , 5ad6b9b5.bb.sky.com
2009/04/08 21:45:12
zapomnialem o najwiekszej wadzie iphona.

ma to kazdy inny tel.

Jak go wlaczam to sam sie wylaczam. nie moge z nim miec nudy.
-
Gość: , 82-38-136-249.cable.ubr03.hali.blueyonder.co.uk
2009/04/08 22:00:24
czekam na koment ktory mi pokaze czego nie moge miec na iphonie.
nie wiem jak jest w pl z iphonem i jka to coola ..ale cos sie komus poprzestawialo.
cholera nawet jak kupilem lcd na wypasie tv to bez pogrzebania w nim i ustawieniach nie mozna bylo sie obejsc. swiat nalezy do tych ktorzy wiedza czego chca i to osiagaja.
a z ta zabawka bylo pare problemow na poczatku .. obecnie nie mam czago jej zarzucic ..chyba wszechcstronnosci.

owszem jestem IT .. bawie sie gadzetami ..ale tu nawet sie nie spocilem by miec co potrzeba w tym telefonie.
-
Gość: , 82-38-136-249.cable.ubr03.hali.blueyonder.co.uk
2009/04/08 22:01:50
zmienil mi sie tu login ..poprzedni login moj tu to ten z sky.com :P
-
Gość: DJMaslak, fireball.eaglesystems.com
2009/04/08 23:02:02
Kolejne polskie pie....enie o szopenie,,, zgodze sie tylko z 2 rzeczami,,, wone dzialanie iTunes oraz brak kopiuj i wklej ,, choc i to mozna wgrac korzystajac z oprogramowanie 3rd party.
Nie mam problemow ani z moja siecia,, ani z zasiegiem, ani z wifi tym bardziej,,, vizytowki moge wysylac bo mam program do wysylania mms,,,
sluchawek nie uzywam wiec sie nie wypowiem,, a skoro gosciowi bylo malo 8GB to trza bylo se kupci 16-stke.
co do akcsoriow to jest to problem POLSKI i polskich operatowrow bo w USA tego opor a jak chcesz podrobe za grosze to na ebay z chin sciagniesz w 10 dni
-
Gość: PawelK, chello089077213053.chello.pl
2009/04/08 23:30:07
Tekst na zasadzie:
Kupiłem sobie Ferrari. Troche mnei nie było stać, ale jest modne teraz to sobie kupiłem. Co się okazuje:
- to nie jest kombi
- to nie jest diesel
- strasznie trzęsie na nierównościach
- ciężko się wsiada
- nie ma uchwyty isofix do dziecięcego siedziska
- drogi serwis

Chyba się przesiąde spowrotem do dełu tico, jakoś tak fajniej tam było.
-
Gość: , 82-38-136-249.cable.ubr03.hali.blueyonder.co.uk
2009/04/08 23:36:44
haha ..stary rozwaliles mnie ..twoja wypowiedz powinni cytowac na forach.
Ja sie rozpisalem szczegolowo z detalami odbijajac watpliwosci ..a ty to w paru epitetach scisnales jak nalezy :] sky.com
-
2009/04/08 23:37:44
dziwne - mnie sluchawki i kabel sluza w iPodzie Touch (te same co w iPhone) prawie poltora roku i nic sie nie dzieje.
brak kopiuj/wkej - bedzie w wersji 3.0 lada moment
3G - tak zgadza sie, iPhone NIE POTRAFI sie przelaczyc automatycznie z 3G na "2G" gdy 3G ma slaba propagacje - to jest fakt.
Powolne dzialanie iTunes - tak to jest pewnqa niedorobka programistow z Cupertino ale TYLKO POD WINDOWS, na MAC OS-X - dzialaja REWELACYJNIE.
ale - zarowno slucjawki jak i kabel do synchronizacji czy nawet STACJE DOKUJACA spokojnie mozna qpic w salonach Orange.
Slowem - iPhone - to nie jest urzadzenia dla kazdego, i dobrze, bo nie chcialbym aby kazdy mial taki telefon jak ja.
iPhone ma kilka niedomagan z ktorymi mozna sobie poradzic, tylko trzeba odrobine dobrej woli :-)))
Chcialbym aby Nokia, S-E czy Samsung oferowaly TYLE DARMOWYCH PLIKACJI jai to mozna sobie zaciagnac z iTunes Store ;-)
Dodam, ze jest to PIRTWSZY telefon wyprodukowany przez Apple, i juz odniosl tak duzy sukces, sadze , ze nastepne sprzetowe wersje iPhone beda pozbawione pewnych niedomagan, tak naprawde to iPhone zapoczatkowal boom na terminale z touch screen'em - i to jest FAKT
-
Gość: Marvelboy, 82.146.247.1*
2009/04/08 23:42:37
Beznadziejny wpis. Smiesza mnie takie wypowiedzi.
Mam Iphona i jakos poza kopiuj/wklej co bedzie dodane w sofcie 3.0 z niczym sie nie zgadzam. Wolny itunes? Na moim imacu 24" pyka ze az milo, to samo na Imacu 17" oraz Macbook'u. Lepiej oddaj telefon na gwarancje to moze Ci wymienia telefon i bedziesz mial wkoncu ten zasieg. Co do ceny to jesli wydaje Ci sie wysoka to sorry ale po co kupiles. Ja kupilem z ery bez simlocka we wrzesniu placac 2199 za 16gb i z kazdej wydanej zlotowki jestem zadowolony. Nie jestem jakims Fanboyem a komputery uzywam do pracy. Anyway... nie wyobrazam sobie innego telefonu jak narazie.
A jak widzie te ledwo dzialajace omnie i htc gdzie windows przy zmianie menu skacze to sorrki ale Iphone jest poprostu o niebo lepszy. PS: U mnie w pracy dwie osoby maja Omnie i kazda ma wgrana skorke imitujaca Iphona :) Pozdro
-
Gość: riget, 213.76.137.17*
2009/04/09 00:07:27
no ja na poczatku mialem problem z iphonem, nie moglem go rozgryzc, a poniewaz mam macbooka to iphone byl dobrym rozwiazaniem. teraz po pol roku uwazam ,ze to jest naprawde dobry telefon, nie mam problemow z zasiegiem (era), nie mam problemow z akcesoriami, nie mam problemow z 8 gb dyskiem. mam wgranych 30 plyt, dwa-trzy filmy, mnostwo zdjec i bajki dla syna, plus okolo 100 aplikacji, gier, etc.
jedyny mankament o ktorym wiedzialem to slaba bateria, ale przy tym wyswietlaczu, procesorze i wielu grach to normalne.
copy/paste to jest problem.
ale przegladarka, maile, gry, etc to rewelacja. no i podlaczenie z itunes, dane skopiowane, nie martwie sie o to ze cos zaginie.
moim zdaniem, jak na firme startujaca na rynku telekomunikacyjnym, jest to udany telefon.
-
Gość: Gość, aast170.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/04/09 01:42:31
Dla tych co narzekają na iPhone'a alternatywą zdecydowanie jest Samsung i900 Omnia. Mam ten telefon od prawie pół roku i.... mimo, że jestem raczej wrogo do M$ nastawiony to nie mogę narzekać... ;) pociesza mnie myśl, że niedługo powinien być Google Android dostępny na Omnię...
-
2009/04/09 01:55:15
G: Dominik, napisz coś na bloga.
D: Ale co?
G: Może o ajfonie? Najlepiej wymień jakieś wady.
D: Ale po co? Przecież wszyscy już o tym pisali.
G: No to co? Brakuje nam tematu na "jedynkę".
-
Gość: iPhone ERA User, aml212.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/04/09 07:51:22
Witam
Jestem użytkownikiem iPhone od września 2008 w sieci Era.
- Pana artykuł jest naprawdę żałosny, czytając go doszedłem do wniosku że albo Pan mieszka na księżycu albo ktoś zapłacił za ten gniot. Proponuję aby pan przede wszystkim zmienił operatora a następnie wymienił telefon na inny lepszy, do którego będzie miał Pan mnóstwo tanich i dobrej jakości akcesoriów, sklep z tysiącami aplikacji a producent telefonu będzie często uaktualniał soft telefonu i pracował nad nowymi wersjami no i obowiązkowo telefon będzie posiadał lepszy aparat co najmniej 8 mil mpx bo w tedy NIKON, CANON będą się mogli wypchać swoimi cyfrowymi badziewiami z wymienną optyką. A fotka zrobiona takim telefonem i wysłana MMS-em którego do tej pory nie ma iPhone, (a przecież wszyscy masowo wysyłają MMS-y bo są takie tanie i dobrej jakości) wprawi w zachwyt każdego. Myślę że LG lub HTC spełni Pańskie oczekiwania. Moi znajomi kierując się podobnymi artykułami zakupili te modele i są w 7 niebie i ja z resztą też jak widzę tą wspaniałą myśl techniczną, innowacyjność, prostotę obsługi intuicyjny interfejs działający precyzyjnie przy dotyku (rysikiem lub gumką od ołówka ) bo palcem to tak nie higienicznie. Słysząc krystaliczny dźwięk z słuchawek za 20 PLN firmy KAMASONIC, a jest czego słuchać bo mają jakieś 10.000 legalnych plików mp3, nie to co ja, mam tylko 600 mp4 (same piraty), no ale oni często opuszczają swoje domy na kilka miesięcy więc muszą mieć przy sobie całą dyskografię oraz filmotekę zgromadzoną przez lata.

Pozdrawiam i czekam na kolejne opinie o iPhonie
-
Gość: gość, 193.227.105.*
2009/04/09 08:47:53
Autor tego "newsa" bardzo dziecinnie podszedł do tematu. I cóż... wyszło dziecinnie.

cena i dostępność akcesoriów - panie autorze to jest smartfon, a nie nokia 3310. Oferuje połączenia 3g, Wifi, ma świetny interfejs, przeglądarkę www z pocztą, potrafi uruchamiać bardzo dobre gry. Jakim cudem taka zabawka miałaby kosztować mniej? Może powinna być darmowa?
Co do dostępności: poza dużymi miastami może i jest porblem (salony Orange), jednak zawsze jest allegro itp (a tam jest PEŁNO gadżetów w bardzo różnych cenach). Poza tym w większych miastach są setki sklepów firmowanych logiem Apple (np. iSpot) jak i niezwiązanych ale mających akcesoria do iPhone. Proponuję wyjść z salony Orange żeby sie przekonac

mala pojemnosc pamieci - ktory inny smartfon daje wiecej niz 16GB? W twoim mniemaniu pewnie kazdy? Poprawie Cie - 8gb i 16gb iPhony to jedne z paru najbardziej pojemnych telefonow. Jezeli chcesz 80GB to kub sobie iPoda ale w telefonach poki co wiecej nie znajdziesz. Wiec skad te wyrzuty?

iTunes - to ze wolno dziala Apple wie i teoretycznie nad tym pracuje - co z tego wyjdzie, nie jest pewne... Ale jedno jest pewne. Jezeli dla ciebie sciagniecie 80MB jest problemem to proponuje przejscie w XXI wiek i zmiane twojego lacza SDI TPSA na jakis DSL ktory zapewni Ci sciagniecie tej OGROMNEJ paczki 80mb w max 10min
-
2009/04/12 22:02:55
To w sumie ciekawe zjawisko socjologiczne - temat wałkowany tysiące razy przez wszystkich kto miał cokolwiek do powiedzenia (co zauważają nawet dyskutujący tutaj), a jednak 64 komentarze... Fenomen...
-
2009/04/17 21:29:24
ciekawe co opiszesz po wyjściu os 3.0? poczekam cierpliwie...
-
Gość: Mag, public-gprs133641.centertel.pl
2009/10/09 00:04:59
Mam iphona od kilku tygodni (Orange) i jedyne z czym się mogę zgodzić to powolny iTunes a właściwie jego brak na Linuksa. Raz zdarzyło mi się ze telefon zgupial i myślał zensluchawki nadal są wlozone i nie chciAł się przelaczyc na głośnik.
Telefon jest niesamowity, mimo ze jeszcze nie udało mi się odkryć wielu rzeczy jestem pod wrażeniem oprogramowania.
Polecam telefon wszystkim którzy nie boja się eksperymentowac. Jest świetny.
-
Gość: pick, aekr52.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/02/17 19:31:01
Bardzo mnie zawiódł iPhone. Ten gadżet, nie funkcjonuje dzięki hardwarowi tylko softwarowi. Wszyscy, którzy się nim zachwycają, zachwycają się nie urządzeniem tylko softwarem. Nic dziwnego. Poprzednio miałem nokię n95 8gb. Kupiłem Iphona. Wciągu jednego dnia okazało się, że jest namiastką nokii. W nocy wyszedłem do samochodu, okazało się że jakiś gość zastawił samochód mój i trzech sąsiadów. wyjąłem iphona i chciałem zrobić zdjęcie rejestracji. Kurcze... zero światła, nic nie widać zdjęcia do kitu. Mówię dobra nagram film - kiszka też nic nie widać. Trochę czasu szukałem tego filmu bo zapisał mi w zdjęciach. Jakość zdjęć???? Szok żadnych ustawień, zdjęcie detalu lub tekstu raczej nieostre. Wcześniej chciałem wgrać nawigację... okazało się że nie ma na iphona (tylko tom tom ale kosztuje 350Euro i na razi nie ma Polski). Później chciałem ustawić nagrania jako dzwonki dla poszczególnych osób - nie można. Chciałem synchronizować organizera lotusa - nie ma takiej możliwości a program do konwersji do outlooka kosztuje 250 dolców. Wypróbowałem funkcję głosowego wybierania numerów, 2 na 3 razy się mylił. Jak otwieram jeden program, to zamyka mi drugi!!!! Żadnej kontroli nad ściąganiem bytów z netu..., nawet nie wiem kiedy wyczerpał mi się limit, jak tylko wchodzisz niechcący do przeglądarki to łączy się, czy chcesz czy nie. Itunes store nie działa. Jakość kalkulatora??? Polska Jola z lat 70 - żadnej historii działań, normalnie liczydło. Menedżer plików? BRAK, Ludzie!!!! Do czego to jest???
-
Gość: Pun, host-89-231-224-21.trzebinia.mm.pl
2010/02/26 11:36:29
Jestem zagorzałym fanem noki, zwłaszcza najdroższych i luksusowych modeli. Miałem wiele tych aparatów, są świetne i idealne ale tylko do dzwonienia i słuchania muzyki.

Kupiłem telefon iphone 3G 8GB. Co do wad nie dyskutuję, po prostu olewam, część z nich nie jest prawdziwych ale nie ważne. Ten kto ma iphone to wie co działa a co nie. A telefon kupiłem dla 140 tysięcy aplikacji i gier, stąd mam w telefonie to co sobie wymysliłem bo okazało się że takie coś już napewno ktoś napisał.

Teraz pomyślcie: dlaczego fani i posiadacze iphonów nie dyskutują i nie wdają się w pyskówki na forach? Czyżby każdy z nich uważał że stracil kasę?
Dominik Kaznowski
Dominik Kaznowski
Dominik Kaznowski
Wykop
Newsletter
Blip
LinkedIn GoldenLine